O dystrybucji w internecie słów kilka...

Wpis

poniedziałek, 14 marca 2011

Biznes elektroniczny (e-biznes)

Wśród podstawowych czynników odróżniających biznes elektroniczny od tradycyjnego, możemy wymienić:[1]

  • globalizacja, czyli odległość pomiędzy klientami i partnerami biznesowymi przestała mieć znaczenie,
  • czas prowadzenie działalności został wydłużony do 24 godzin na dobę i 7 dni w tygodniu,
  • wykorzystywanie technologii elektronicznych i Internetu jako medium komunikacyjnego, pozwala przedsiębiorstwom na praktyczne wdrożenie rozwiązań biznesowych obniżających koszta,
  • większą szybkość przepływu i wymiany informacji co pozwala realizować transakcje i operacje biznesowe w czasie rzeczywistym,
  • masowa personalizacja obsługi daje możliwość zaoferowania zindywidualizowanej obsługi dostosowanej do szczegółowych wymagań i oczekiwań klienta na skalę masową.

 

E-biznesu nie należy zatem postrzegać jedynie jako sprzedaży produktów przez Internet. E-biznes jest nowym źródłem efektywności, innowacyjności i szybkości, który nie tylko zmniejsza koszty związane z dodarciem do potencjalnych klientów przy jednoczesnym zwiększeniu zasięgu oddziaływanie, ale również jest nowym sposobem tworzenia wartości dodanej w organizacji rolety zewnętrzne Łódź

Niezależnie od problemów z określeniem jednoznacznej definicji e-biznesu, niewątpliwie jedną z jego składowych jest handel elektroniczny.

Handel elektroniczny jest szczególnym rodzajem przedsięwzięcia w zakresie e-biznesu, skupiającym się wokół pojedynczych transakcji wykorzystujących sieć jako medium wymiany i który oferuje centralną platformę sprzedaży i zakupów o bardzo szerokim zasięgu. Na platformę elektroniczną przeniesiony jest cały proces prezentacji ofert, ich wyboru, składania i przyjmowania zamówień, zawierania kontraktów wraz z ich obsługą związaną z przetwarzaniem dokumentów. Dostarczanie zakupionych produktów bądź usług, w zależności od ich rodzaju, odbywa się drogą elektroniczną lub w sposób tradycyjny.[2] Dla e-commerce szczególnie ważne są technologie informacyjne, które zapewniają komunikację między kontrahentami, a także bezpieczeństwo transakcji, które związane jest przede wszystkim z systemami płatniczymi.[3]

Należy również zwrócić uwagę na to, że nawet nowoczesny handel elektroniczny nie ogranicza się wyłącznie na Internecie (np. rolety zewnętrzne ). W procesie tym wykorzystywana jest również elektroniczna wymiana danych, sieć telewizji kablowych i satelitarnych, telefonia oraz karty elektroniczne.[4]

 


[1] Źródło: Praca zbiorowa pod redakcją Krzysztofa Rutkowskiego, „Logistyka dystrybucji”, Warszawa 2005, s. 212.

[2] Źródło: B. Gregor, M. Stawiszyński, „e-Commerce”, Bydgoszcz - rolety podtynkowe Łódź 2002, s. 79.

[3] Źródło: W. Springer, „Dystrybucja w gospodarce cyfrowej. Między monopolem a konkurencją”, Warszawa 2003, s. 46.

[4] Źródło: B. Gregor, M. Stawiszyński, „e-Commerce”, Bydgoszcz – Łódź 2002, s. 47.

Szczegóły wpisu

Tagi:
Autor(ka):
lasic000
Czas publikacji:
poniedziałek, 14 marca 2011 19:47

Polecane wpisy

Komentarze

Dodaj komentarz

  • pabloby napisał(a) komentarz datowany na 2018/10/11 16:50:56:

    google adwords

Dodaj komentarz